Main Menu

Tyagarajaaya Namastae

Composer: Muttukumaraswamy (முத்துகுமாரச்வாமி) popularly known as Muthuswamy Dikshithar (முத்துஸ்வாமி தீக்ஷிதர் – ముత్తుస్వామీ డిక్షితర్), (March 24, 1775 – October 21, 1835) was born in Tiruvarur (of Thanjavur district of Tamil Nadu) to a Tamil Iyer Brahmin couple Ramaswami Dikshitar and Subbamma, as the eldest son. He also had two younger brothers Baluswami, Chinnaswami and a sister Balambal.Chidambaranatha Yogi was his guru. More…

Raagam: Begada

 

Taalam: Rupakam

 

Diety: Tiruvarur – Thyagaraja vibhakti Krithis
 

.

Recitals


Tyagarajaya Namaste     
Album: Unknown | Voice: K.V.Narayanaswamy

Tyagarajaya Namaste     
Album: Unknown | Voice: Sanjay Subramanyan

Tyagarajaaya Namaste     
Album: Unknown | Voice: Raji.G


Awaiting Contributions.

Hide Lyrics


We believe this kriti was originally composed in sanskrit. Other languages are for your convenience.



పల్లవి

త్యాగరాజాయ నమస్తే నమస్తే
కాత్యాయనీ పతే పశు-పతే సింహాసన పతే

అనుపల్లవి

వాగీశాద్యఖిల దేవ వందిత పద పంకజాయ
యోగీశ్వర మానస సంయుక్త వదన వారిజాయ
(మధ్యమ కాల సాహిత్యమ్)
భోగ మోక్ష దాన వామ భాగ స్థిత శైలజాయ
యోగ గురు గుహాత్మజాయ త్యాగ ధ్వజాయ అజాయ

చరణము

ముకుందాది పూజిత సోమాస్కంద మూర్తయే
ముచుకుందాది భక్త జన మనో-రథ పూర్తయే
ముకుర బింబ ప్రతి-బింబిత ముఖ స్ఫూర్తయే
ముని పక్షి మృగ కీటాది ముక్తి ప్రద కీర్తయే
(మధ్యమ కాల సాహిత్యమ్)
సకలాగమ మంత్ర తంత్ర సారజ్ఞానురక్తయే
అ-క-థాది త్రి-రేఖాత్మకాధార ప్రవృత్తయే
సకల నిష్కళ స్వరూప సచ్చిత్సుఖ వ్యాప్తయే
వికల్ప భేద యుక్తయే విటంక రూప శక్తయే

variations

మనో-రథ పూర్తయే – మనో-రథ స్ఫూర్తయే
.


பல்லவி

த்யாக3ராஜாய நமஸ்தே நமஸ்தே
காத்யாயனீ பதே பஸு1-பதே ஸிம்ஹாஸன பதே

அனுபல்லவி

வாகீ3ஸா1த்3யகி2ல தே3வ வந்தி3த பத3 பங்கஜாய
யோகீ3ஸ்1வர மானஸ ஸம்யுக்த வத3ன வாரிஜாய
(மத்4யம கால ஸாஹித்யம்)
போ4க3 மோக்ஷ தா3ன வாம பா4க3 ஸ்தி2த ஸை1லஜாய
யோக3 கு3ரு கு3ஹாத்மஜாய த்யாக3 த்4வஜாய அஜாய

சரணம்

முகுந்தா3தி3 பூஜித ஸோமாஸ்கந்த3 மூர்தயே
முசுகுந்தா3தி3 ப4க்த ஜன மனோ-ரத2 பூர்தயே
முகுர பி3ம்ப3 ப்ரதி-பி3ம்பி3த முக2 ஸ்பூ2ர்தயே
முனி பக்ஷி ம்ரு2க3 கீடாதி3 முக்தி ப்ரத3 கீர்தயே
(மத்4யம கால ஸாஹித்யம்)
ஸகலாக3ம மந்த்ர தந்த்ர ஸாரக்3ஞானுரக்தயே
அ-க-தா2தி3 த்ரி-ரேகா2த்மகாதா4ர ப்ரவ்ரு2த்தயே
ஸகல நிஷ்கள ஸ்வரூப ஸச்சித்ஸுக2 வ்யாப்தயே
விகல்ப பே4த3 யுக்தயே விடங்க ரூப ஸ1க்தயே

variations

மனோ-ரத2 பூர்தயே – மனோ-ரத2 ஸ்பூ2ர்தயே
.


ಪಲ್ಲವಿ

ತ್ಯಾಗರಾಜಾಯ ನಮಸ್ತೇ ನಮಸ್ತೇ
ಕಾತ್ಯಾಯನೀ ಪತೇ ಪಶು-ಪತೇ ಸಿಂಹಾಸನ ಪತೇ

ಅನುಪಲ್ಲವಿ

ವಾಗೀಶಾದ್ಯಖಿಲ ದೇವ ವಂದಿತ ಪದ ಪಂಕಜಾಯ
ಯೋಗೀಶ್ವರ ಮಾನಸ ಸಂಯುಕ್ತ ವದನ ವಾರಿಜಾಯ
(ಮಧ್ಯಮ ಕಾಲ ಸಾಹಿತ್ಯಮ್)
ಭೋಗ ಮೋಕ್ಷ ದಾನ ವಾಮ ಭಾಗ ಸ್ಥಿತ ಶೈಲಜಾಯ
ಯೋಗ ಗುರು ಗುಹಾತ್ಮಜಾಯ ತ್ಯಾಗ ಧ್ವಜಾಯ ಅಜಾಯ

ಚರಣಮ್

ಮುಕುಂದಾದಿ ಪೂಜಿತ ಸೋಮಾಸ್ಕಂದ ಮೂರ್ತಯೇ
ಮುಚುಕುಂದಾದಿ ಭಕ್ತ ಜನ ಮನೋ-ರಥ ಪೂರ್ತಯೇ
ಮುಕುರ ಬಿಂಬ ಪ್ರತಿ-ಬಿಂಬಿತ ಮುಖ ಸ್ಫೂರ್ತಯೇ
ಮುನಿ ಪಕ್ಷಿ ಮೃಗ ಕೀಟಾದಿ ಮುಕ್ತಿ ಪ್ರದ ಕೀರ್ತಯೇ
(ಮಧ್ಯಮ ಕಾಲ ಸಾಹಿತ್ಯಮ್)
ಸಕಲಾಗಮ ಮಂತ್ರ ತಂತ್ರ ಸಾರಜ್ಞಾನುರಕ್ತಯೇ
ಅ-ಕ-ಥಾದಿ ತ್ರಿ-ರೇಖಾತ್ಮಕಾಧಾರ ಪ್ರವೃತ್ತಯೇ
ಸಕಲ ನಿಷ್ಕಳ ಸ್ವರೂಪ ಸಚ್ಚಿತ್ಸುಖ ವ್ಯಾಪ್ತಯೇ
ವಿಕಲ್ಪ ಭೇದ ಯುಕ್ತಯೇ ವಿಟಂಕ ರೂಪ ಶಕ್ತಯೇ

variations

ಮನೋ-ರಥ ಪೂರ್ತಯೇ – ಮನೋ-ರಥ ಸ್ಫೂರ್ತಯೇ
.


पल्लवि

त्यागराजाय नमस्ते नमस्ते
कात्यायनी पते पशु-पते सिंहासन पते

अनुपल्लवि

वागीशाद्यखिल देव वन्दित पद पङ्कजाय
योगीश्वर मानस संयुक्त वदन वारिजाय
(मध्यम काल साहित्यम्)
भोग मोक्ष दान वाम भाग स्थित शैलजाय
योग गुरु गुहात्मजाय त्याग ध्वजाय अजाय

चरणम्

मुकुन्दादि पूजित सोमास्कन्द मूर्तये
मुचुकुन्दादि भक्त जन मनो-रथ पूर्तये
मुकुर बिम्ब प्रति-बिम्बित मुख स्फूर्तये
मुनि पक्षि मृग कीटादि मुक्ति प्रद कीर्तये
(मध्यम काल साहित्यम्)
सकलागम मन्त्र तन्त्र सारज्ञानुरक्तये
अ-क-थादि त्रि-रेखात्मकाधार प्रवृत्तये
सकल निष्कळ स्वरूप सच्चित्सुख व्याप्तये
विकल्प भेद युक्तये विटङ्क रूप शक्तये

variations

मनो-रथ पूर्तये – मनो-रथ स्फूर्तये
.


pallavi

tyAgarAjAya namastE namastE
kAtyAyanI patE paSu-patE siMhAsana patE

anupallavi

vAgISAdyakhila dEva vandita pada pankajAya
yOgISvara mAnasa saMyukta vadana vArijAya
(madhyama kAla sAhityam)
bhOga mOksha dAna vAma bhAga sthita SailajAya
yOga guru guhAtmajAya tyAga dhvajAya ajAya

caraNam

mukundAdi pUjita sOmAskanda mUrtayE
mucukundAdi bhakta jana manO-ratha pUrtayE
mukura bimba prati-bimbita mukha sphUrtayE
muni pakshi mRga kITAdi mukti prada kIrtayE
(madhyama kAla sAhityam)
sakalAgama mantra tantra sArajnAnuraktayE
a-ka-thAdi tri-rEkhAtmakAdhAra pravRttayE
sakala nishkaLa svarUpa saccitsukha vyAptayE
vikalpa bhEda yuktayE viTanka rUpa SaktayE

variations

manO-ratha pUrtayE – manO-ratha sphUrtayE
.


പല്ലവി

ത്യാഗരാജായ നമസ്തേ നമസ്തേ
കാത്യായനീ പതേ പശു-പതേ സിംഹാസന പതേ

അനുപല്ലവി

വാഗീശാദ്യഖില ദേവ വന്ദിത പദ പങ്കജായ
യോഗീശ്വര മാനസ സംയുക്ത വദന വാരിജായ
(മധ്യമ കാല സാഹിത്യമ്)
ഭോഗ മോക്ഷ ദാന വാമ ഭാഗ സ്ഥിത ശൈലജായ
യോഗ ഗുരു ഗുഹാത്മജായ ത്യാഗ ധ്വജായ അജായ

ചരണമ്

മുകുന്ദാദി പൂജിത സോമാസ്കന്ദ മൂര്തയേ
മുചുകുന്ദാദി ഭക്ത ജന മനോ-രഥ പൂര്തയേ
മുകുര ബിമ്ബ പ്രതി-ബിമ്ബിത മുഖ സ്ഫൂര്തയേ
മുനി പക്ഷി മൃഗ കീടാദി മുക്തി പ്രദ കീര്തയേ
(മധ്യമ കാല സാഹിത്യമ്)
സകലാഗമ മന്ത്ര തന്ത്ര സാരജ്ഞാനുരക്തയേ
അ-ക-ഥാദി ത്രി-രേഖാത്മകാധാര പ്രവൃത്തയേ
സകല നിഷ്കള സ്വരൂപ സച്ചിത്സുഖ വ്യാപ്തയേ
വികല്പ ഭേദ യുക്തയേ വിടങ്ക രൂപ ശക്തയേ

variations

മനോ-രഥ പൂര്തയേ – മനോ-രഥ സ്ഫൂര്തയേ
.


Pallavi

I bow to Tyagaraja, the Lord of katyayani, the lord of the souls, the one who is seated on the throne.

Anupallavi

The lotus-feet which is worshipped by Brahma and others ; The lotus-feet which shines in the minds of great yogis; The one who has parvati who bestows enjoyment and liberation as his left half; The one who has guruguha as his son; The one whose flag represents sacrifice; The birthless one.

Charanam

The somaskanda form worshipped by vishnu. The one who fulfilled the desires of devotes like Mucukunda ; The one who grants liberation to sages, birds, animals even worms ; The essence of all the agama, mantra and tantra; The one who is in the midst of the intersection of the lines with a,ka,tha, inscribed; The one who is the form of existence-knowledge-bliss, in both his formless & with form aspects; The one with the power of discrimination; the one who is the form of the vithanka or unchiselled power.

.

,

No comments yet.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.